Good morning or NO?

10. ledna 2013 v 21:30 | Eve |  Unclassified
Po včerejším ránu, mě napadlo téma článku, dejme tomu, že jsem spala asi tak 6 hodin, což je hodně málo, vzhledem k tomu, že školu jsem měla do 15:30 a jednoduše jsem se cítila jako chodící mrtvola...Rozhodla jsem se vám tedy napsat nějaké užitečné rady o spánku (jak dlouho by jste měli spát) a jak předejít únavě, jak se naladit na den atd.



Začneme od večera, normální člověk by měl spát 7-8 hodin denně, občas se to může protáhnout až k 12 hodinám (většinou 11 hodin spím z pátku na sobotu :D). Sportovci by měli spát o něco déle, ale záleží na fyzické zátěži.


Pokud třeba druhý den máte zkoušku, tak vám doporučuji se vyspat, vlastně to doporučují skoro všichni. Většinou by se mělo jít spát, když už tělo dává člověkovi znamení, že je unavené, ale ne že půjdete ve škole spát! Usínání je údajně delší proces, než vstávání, takže počítejte s dobou, než usnete (u každého je jiná).

Jak vstávat s optimismem? No za prvé se doporučuje jít dříve spát, aby jste se vyspala...
Pro naladění dne by se mělo každý den vstávat s nějakou motivací, např. večer popřemýšlejte o zítřejším dni. O hezkých věcech, které vás čekají a na které se budete těšit.

Budík byste něměli posouvat např. o 5 min, 10 min...no známe to snad všichni, údajně je člověk pak ještě ospalejší a je lepší vstát rovnou, nevím jak vy, ale já občas si ten budík posunu o 5 min a těch pět minut se snažím probrat a pak teprve vstanu, ale neusínám.


Jak se rychle probrat? Tak pokud máte čas, tak si dejte trochu studenější sprchu, opravdu to zabírá a vždycky mám pocit, že můj mozek je fakt připravený na dalších 8 hodin ve škole...ale tuhle možnost moc nestíhám.

Pokud si na budíku nastavujete hlasité, prudké zvuky, tak je zrušte, najděte si nějaký při kterém nezaspíte, ale taky vás nevyděsí, možná už jenom kvůli tomuto hnedka z rána máte pesimistickou náladu.

Vstávejte s rezervou. Občas se stane, že si zapomeneme nachystat věci večer a ráno si na to vzpomeneme, proto by člověk měl vstávat s časovou rezervou, aby když se něco stane, nezačal panikařit, že nestihne do školy/práce.


Nestresujte se hnedka z rána, pusťte si třeba při chystání snídaně rádio a pobrukujte si, zvedne vám to náladu.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Natálie. Natálie. | Web | 10. ledna 2013 v 21:37 | Reagovat

Když mám vyčerpávající den, chodím spát i v 7. Třeba včera :D Jinak skvělé rady.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama